بالان سنگ
بالان سنگ
بالان سنگ
تهران ، کیلومتر 19 اتوبان ساوه . شهرک صنعتی پاسارگاد، کوچه صنعت 7

نکات مهم در اجرای نمای سنگ ساختمان

نکات مهم در اجرای نمای سنگ ساختمان
مقدمه

در نما ساختمان و اجرای آن نکاتی وجود دارد دارد که حتما باید رعایت شوند. رعایت نکات مهم در اجرای نمای سنگ ساختمان باعث افزایش طول عمر و زیبایی بیشتر خواهد شد. قطعا اولین دلیل برای اجرای نما زیبایی بیشتر در ساختمان می باشد. اگر به درستی و با دقت این کار صورت گیرد قطعا شاهد نتیجه بسیار خوبی خواهید بود. دقت داشته باشید که در اجرای نمای یک ساختمان سنگ کار بسیار با اهمیت می باشد. در هر صورت شما نیز باید این نکات را بدانید تا بتوانید به راحتی بر کار خود نظارت داشته باشید. در برخی از مواقع ممکن است که سنگ کار چیزی را فراموش کند اما با نظارت شما مشکلی پیش نیاید. به شما پیشنهاد می کنیم که در تمامی مراحل سنگ کاری نظارت دقیق و خوبی را داشته باشید.

در نوسازی نیز این مورد بسیار با اهمیت می باشد که کیفیت اجرا بسیار بالا باشد. هرچه کیفیت سنگ کاری بالاتر باشد طول عمر نما نیز بالاتر خواهد رفت. همیشه قبل از اجرا نیز نکاتی وجود دارند که شما باید آن ها را بدانید اما در حین اجرا نکات بسیار حساس تر هستند. توجه به این نکات می تواند برای شما یک نمای بسیار با کیفیت را ایجاد کند. برای اینکه این کیفیت را در تمامی نمای سنگ ساختمان خود تجربه کنید می توانید از مجموعه بالان سنگ کمک بگیرید.

 

نکاتی که در اجرای نمای سنگ ساختمان باید در نظر داشته باشید

در اجرای نمای سنگ ساختمان نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها باعث بالا رفتن کیفیت خواهد شد. عدم توجه به این نکات قطعا در طولانی مدت باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.این مشکلات شما را وادار به بازسازی ساختمان و نوسازی ساختمان خواهد کرد. برای اینکه با این نکات به خوبی آشنا شوید آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

– سنگ های نوع گرانیت و مرمریت را حتما اسکوپ کنید.

– در هنگام اجرای نمای سنگ و سنگ های تراورتن بلند که در معرض نور خورشید قرار دارند حتما از اسکوپ استفاده کنید.

– سنگ های بلند تر را در دو نقطه و یا بیشتر حتما اسکوپ کنید. اسکوپ ها را به صورت مجزا از یکدیگر انجام دهید.

– در حین اجرا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید. برای این کار میتوانید از پرده و یا حجاب در حین کار استفاده کنید.

– در هنگام اجرا توجه داشته باشید که خاک و پودر که از برش ها ایجاد شده است به خوبی پاک شوند. بهتر است پشت سنگ را با آب شستشو کنید.

– در پشت سنگ باید از ماسه شسته و بدون خاک استفاده کنید. سیمان ملات باید به مقدار کافی باشد.

– از پرکردن فضای ملات خور پشت سنگ به وسیله لاشه و غیره خودداری کنید.

– در نمای ساختمان نباید از ملات سفت وخشک استفاده نمود.

– در زمان سرما و یخبندان به هیچ عنوان نباید عملیات سنگ کاری صورت گیرد.

– از اتصال سنگ ها و قطعات به یکدیگر با استفاده از چسب سنگ خودداری کنید.

– در سنگ های توری دار باید از اسکوپ استفاده کنید.

– بعد از خشک شدن ملات در هر قسمت بهتر است که بند کشی با سرعت انجام شود.

– حجم سازی ها و ایجاد شکل های بزرگ و برجسته باید از رابیتس و میلگرد کمک گرفت.

– در هنگام اجرا حتما به سایز سنگ ها و به خصوص ضخامت آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. ضخامت در سنگ ها نباید کمتر از 1ونیم سانتی متر و بیشتر از 2 سانتی متر باشند.

– در اجرا باید ضخامت های یکسان را مورد استفاده قرار دهید. استفاده از ضخامت های متفاوت باعث ایجاد اشکالاتی خواهد شد.

رایج ترین مشکلات در اجرای نمای سنگ ساختمان

برای اینکه از مشکلات متعدد در اجرای نمای سنگ ساختمان جلوگیری کنید باید با رایج ترین مشکلات موجود به خوبی آشنا شوید. در این کار مشکلاتی وجود دارد که اغلب به واسطه غفلت و یا فراموشی اتفاق می افتد. سن کاران برای جلوگیری از ریزش ملات در کناره های کار با مچاله کردن گونی مسیر را می بندند. در پایان کار اما فراموش می کنند که این کناره ها با ملات پر کنند. این کار باعث ایجاد یک فضای خالی می شود.

در طول زمان ممکن است بر اثر عواملی این سنگ ها جدا شوند. بر روی قسمت های آهنی بهتر است که از چسب برای نگهداری سنگ استفاده کنید. این کار باعث می شود که سنگ در جای خود حفظ شده و زیرسازی را انجام داد. برای اینکه از این موارد جلوگیری کنید بهتر است که از مجموعه کاژه مشاوره های لازم را دریافت کرده و از آن ها کمک بخواهید.

ادمین سایت

کسب و کار یک سازمان است که برای فراهم کردن کالا و یا خدمات به مشتری ایجاد شده‌است. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌فرماست، بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی است برای این ایجاد شده‌اند که سود ساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[contact-form-7 id=”605″ title=”تماس با ما سریع”]